نقل و انتقالات آرشیو خبر ها
ادعای عجیب روزنامه بریتانیایی در مورد جانشینِ جانلوئیجی بوفون!

ادعای عجیب روزنامه بریتانیایی در مورد جانشینِ جانلوئیجی بوفون!

در حالیكه با در نظر گرفتن حضور ستاره‌های تكرارنشدنی همچون دینو زوف، آنجلو پروتزی، ادوین فن‌درسار و در نهایت جانلوئیجی بوفون در یووه انتظارها برای معرفی سنگربان بعدی بیانكونری بسیار بالاست، روزنامه‌ای بریتانیایی یكی از گزینه‌های مسئولان یووه در این خصوص را سنگربان تیم ملی هلند عنوان كرده است.

 

اینكه خبر آمدن جانشین سلطان بلامنازع فوتبال ایتالیا و یوونتوس را یك روزنامه چاپ شمال انگلستان برای نخستین ‌بار منتشر كند شاید چندان با اهمیت و قریب‌الوقوع جلوه ندهد اما وقتی بدانیم كه او یكی از گزینه‌های اصلی مدیران باشگاه از دو سال گذشته بوده، داستان كمی پیچیده‌تر می‌شود.

 

شاید اینكه دو سانتی‌متر از جی‌جی بوفون بلندتر باشی اما در هیچیك از آیتم‌های دیگر به گرد پای او نرسی احتمالاً نباید باعث تأسف هیچ دروزاه‌بانی در فوتبال روز دنیا باشد اما اینكه اسمت به عنوان یكی از گزینه‌های جانشینی برای او (و نه صرفاً به عنوان گلر دوم یووه) در رسانه‌ها برده شود، قطعاً افتخار بزرگی برای هر دروازه‌بانی محسوب شود. این سعادت ویژه را گزارش ویژه روزنامه «The Northern Echo» به تیم كرول سنگربان نیوكسل‌یونایتد در شماره امروز خود به این دروازه‌بان هلندی داده است.

 

حدود دو سال پیش بود كه روزنامه دیلی اكسپرس از پیشنهاد مسئولان یووه برای انتقال كرول به این باشگاه خبر داد. در حالیكه به نظر می‌رسید كرول بدون سرو صدا و حاشیه عازم تورین خواهد شد عدم توافق مالی و قیمت نسبتاً بالای او (20 میلیون یورو) این ترانسفر را با شكست مواجه كرد.

 

سنگربان وفادار سیاه و سپیدپوشان شهر شمالیِ نیوكسل كه طی 7 سال در این باشگاه تبدیل به بازیكنی ثابت در دروازه این تیم شده است، چندی پیش در دیداری دراماتیك مقابل وستهام‌یونایتد دچار مصدومیت شدید زانو شد تا ضمن پیوستن به جرگه آسیب‌دیدگان رباط صلیبی، بیش از شش ماه خانه‌نشین شود.

 

 

این روزنامه در گزارش خود با اشاره به كاهش قابل ملاحظه قیمت كرول نسبت به مذاكرات پیشین دو باشگاه در سالهای گذشته؛ انتقال او به یووه را در ازای پرداخت مبلغی 4 میلیون یورویی متصور شده است و مدعی شده، دروازه‌بان نیوكسل در ماه ژانویه و در فصل نقل و انتقالات زمستانی رهسپار ایتالیا خواهد شد. همه اینها در حالیست كه وب‌سایت ترانسفر ماركت برای این گلر 28 ساله رقمی در حدود 8 میلیون یورو در تخمین زده است. تیم كرول در صورت جدایی نتو از یووه در روزهای باقیمانده و جذب دروازه‌بانی دیگر توسط یووه حتی می‌تواند تاریخ این انتقال را تا تابستان آینده و زمان اتمام قراردادش با نیوكسل به تأخیر بیاندازد؛ اتفاقی كه باعث خواهد شد او با قراردادی آزاد یوونتوسی شود.

 

با تمام این اوصاف در صورت جدی شدن این انتقال قطعاً هواداران یوونتوس واكنش‌های نه چندان مثبتی در خصوص كرول نشان دهند. انتخاب دروازه‌بانی بزرگ و مؤثر برای جانشینی سوپر جی‌جی قطعاً اصلی‌ترین خواسته بیانكونری‌ها خواهد بود و كرول در خوشبینانه‌ترین حالت نزد هواداران جایگاهی فراتر از یك جانشین عادی برای بوفون نخواهد داشت. هرچند نباید فراموش كرد كه لزوم زیر نظر گرفتن یك دروزاه‌بان ارزنده برای سالهای پسابوفون نیز نباید نادیده گرفته شود.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: